Blog

Cele mai semnificative beneficii ale consumului de varza asupra organismului:Salata de varza

• previne aparitia constipatiei
• sucul de varza este indicat in tratamentul ulcerului
• acidul folic din varza este excelent pentru femeile insarcinate
• frunzele de varza elibereaza substante care amelioreaza senzatia de durere
• varza contine vitamina C, care intareste sistemul imunitar si ne fereste de raceli
• reprezinta o sursa importanta de betacaroten, care protejeaza vederea de afectiunile aparute odata cu inaintarea in vrsta, inclusiv cataracta.
• este o alegere excelenta daca esti la dieta pentru ca are foarte putine calorii.
• varza rosie poate reduce riscul bolilor batranetii, cum este boala Alzheimer, datorita antioxidantilor si vitaminei K
• consumul regulat de varza are efect anticancerigen datorita antocianilor
• varza contine acid lactic, cunoscut pentru efectul sau pozitiv asupra musculaturii.
* pentru persoanele care sufera de probleme cu tiroida, consumul de varza este contraindicat deoarece poate interfera cu nivelul de iod din organism si poate agrava boala.

Piperul este unicul condiment ale carui fructe sunt comercializate in patru versiuni diferite. Ele pot fi procesate astfel ca sa dea varietatile de piper alb, negru, verde si rosu. Alegand timpul recoltarii si metoda de post procesare, toate cele patru varietati pot fi, teoretic, obtinute de la aceeasi planta de piper.
piperVerde
Piperul verde este cel recoltat devreme, inainte de a se coace, si care este procesat pentru a elimina fermentarea prin conservare (ca muraturile) in sare sau otet, sau prin uscare rapida la temperaturi mari, in vid. Din cauza ca este necopt, acest piper verde nu este prea iute si are o aroma de proaspat.
Piperul verde este foarte aromatic și pentru ca nu este foarte picant este folosit in sosuri, paste, marinate, creme deopotriva dulci și sarate.
Piperul stimuleaza papilele gustative transmitand semnale stomacului pentru cresterea cantitatii de acid clorhidric secretate, imbunatatind, astfel, digestia.
Tot piperul ajuta la prevenirea formarii de gaze intestinale, de asemenea ca urmare a cresterii productiei de acid clorhidric din stomac.
Este apreciat, de asemenea, pentru efectele antioxidante, antiinflamatorii si antibacteriene. Prin efectul de descompunere a celulelor de grasime, piperul ajuta la menitinerea siluetei oferind, in acelasi timp, energie.
Piperul sporeste disponibilitatea si accesibilitatea nutrientilor in sistemul nostru. Din punct de vedere nutritional piperul contine potasiu, mangan, vitamina K, vitamina C, calciu, cupru, fier, fibre, calciu, crom.
Piperul verde este folosit mai ales in bucataria occidentala, mai ales la prepararea mustarului, a sosurilor pentru gratar si friptura. Boabele murate de piper verde se folosesc adesea ca garnitura picanta pentru felurile de mancare reci.
Piperul verde este foarte aromat si mai putin iute decat cel negru. Trebuie folosit in bucate mai delicate, unde iuteala puternica a piperului negru nu este indicata.
Piperul verde proaspat are o popularitate crescanda in tarile care il produc, mai ales in Thailanda, unde este deosebit de gustos in felurile preparate prin metoda stir-fry si in pastele de curry thailandez.
Piperul verde murat are aciditate prea mare pentru a fi folosit ca inlocuitor pentru cel proaspat, dar boabele uscate de piper verde sunt un inlocuitor bun.

Muschiul de vitel cu sos de piper verde este o reteta clasica frantuzeasca, o adevarata perla a acestei rafinate gastronomii. Muschiul fraged de vitel, bine rumenit, dar facut mediu, se potriveste perfect cu acest sos parfumat si elegant. Piperul verde, coniacul si mustarul de Dijon creeaza o combinatie de arome divina, incantatoare pentru papilele gustative. Heart emoticon

tomatoes1. n anii 1700, europenii se temeau sa consume rosii deoarece se credea ca sunt otravitoare.
2. China este cel mai mare producator de rosii.
3. Americanii mananca aproximativ 10 kilograme de rosii pe an.
4. Denumirea stiintifica a rosiei este Lycopersicon lycopersicum, care nseamna ”piersica lup”.
5. Rosiile trebuiesc pastrate la temperatura camerei. Aerul rece din frigider le mpiedica sa se coaca si le altereaza textura.
6. Datorita acidului pe care l contin, rosiile pot fi folosite pentru curatarea petelor de pe piele.
7. Rosiile au fost cultivate pentru prima data de azteci si incasi, n anii 700 .H.
8. Primele rosii erau mici si de culoare galbena, ceea ce explica numele italian, pomi d’oro.
9. Exista aproximativ 10.000 de tipuri de rosii n ntreaga lume.
10. Din punct de vedere botanic, rosiile sunt de fapt fructe.

Fructe-si-legume-de-varaVara este sezonul ideal pentru a profita de remediile naturale pe care fructele i legumele acestui sezon le ofer. In afara de beneficiile nenumarate pentru mentinerea tineretii si a greutatii ideale, fructele si legumele de vara scad nivelul colesterolului si te protejeaza de afectiunile cardiace.

Castravetii – alcatuit in proportie de 96% din apa, castravetele este unul dintre alimentele cu putere mare de hidratare.

Ciresele – unul dintre elementele forte ale cireselor este licopenul, un compus intalnit si in rosii. O portie de cirese este oricand o sursa buna de fibre, potasiu, vitaminele A si C. In plus, acestea au un nivel ridicat de antioxidanti si ajuta la reglarea tensiunii arteriale. Mai mult, ciresele sunt bogate in vitaminele A, C si fibre ce contin de 19 ori mai mult betacaroten dect capsunile si afinele, fiind adesea recomandate pentru detoxifierea organismului si in special a rinichilor.

Rosiile – pot avea avea diverse forme, dimensiuni si culori. Important este sa cumparati rosii autohtone, carnoase si stralucitoare. Refrigerarea distruge aroma rosiilor de aceea recomandat ar fi sa le pastrati impachetate in hartie, departe de lumina Soarelui la temperatura camerei. Cercetatorii sustin ca rosiile de sezon contin de doua ori mai multa vitamina C decat cele care sunt disponibile in alte perioade ale anului. Rosiile mai contin pe langa licopen si carotenoide, care ajuta la prevenirea anumitor tipuri de cancer, in special cancerul de prostata.

Varza – cei care doresc sa asigure organismului antioxidantii necesari unei bune functionari a metabolismului pot folosi varza in diverse sortimente de salate. De asemenea o pot include in diferite preparate care necesita acest ingredient. Aflata la indemana tuturor, aceasta leguma miraculoasa se remarca indeosebi prin continutul de fier, calciu si vitaminele K, A, si C.

Ardeii – indiferent de culoarea lor, ardeii constituie o sursa bogata de vitamina E, cunoscuta pentru proprietaile de regenerare a pielii si parului. Totodata, enzimele din ardeiul gras precum luteina, protejeaza ochii impotriva cataractei ce poate aparea odata cu inaintarea in virsta. La acestea se adauga vitamina C, betacaroten, zincul si magneziul, benefice pentru intarirea imunitii, stimularea functionrii glandei suprarenale si a functiei digestive.

Piersicile – ideale pentru prevenirea imbatranirii premature datorita flavonoizilor si betacarotenului din compozitie. Aceste fructe nu sunt doar savuroase, ci au si proprietai curative deosebite, datorita varietii
de vitamine (A, C, E, K, complexul de vitamine B) si a acidului chlorogenic – un antioxidant cu puternic rol antiinflamator, imunostimulator si anticancerigen. Cea mai importanta cantitate de nutrienti a piersicilor se regaseste in pielita si pulpa acesteia.

Caisele – reprezinta o sursa esentiala de fibre si betacaroten, ce asigura stimularea activitaii cerebrale si protectia impotriva celulelor canceroase si a bolilor de inima. Totodata, datorita nivelului ridicat de fier, potasiu si mai ales vitamina A, caisele ajuta la imbunatairea acuitaii vizuale si redarea stralucirii pielii.

Pepenele rou – pe langa gustul racoritor si senzatia de satietate pe care o aduce, pepenele rosu este cunoscut si pentru efectele sale antioxidante intense si pentru cantitatea bogata de fitonutrienti ce ajuta la stimularea anticorpilor, eliminarea mai rapida a toxinelor si cresterea nivelului de energie. Compozitia sa, in care predomina apa si mai putin caloriile, include si surse importante de vitamine A, C, betacaroten, potasiu si complexul de vitamine B.

AA004969
Cum trebuie sa te comporti la masa in societate:
– te asezi la masa tragand scaunul fara prea mult zgomot, dupa care il asezi convenabil, nici prea aproape, nici prea departe de masa.

– daca exista servete de masa, il desfaci si ti-l aranjezi pe picioare.

– studiezi cate feluri de pahare si cate feluri de tacamuri ai pe masa, astfel iti dai seama care va fi meniul.

Exista de regula pahare pentru aperitiv, pentru vin, pentru apa, eventual pentru sampanie, sau licheur/coniac. Paharele difera ca forma si marime.

La tacamuri exista de obicei un set pentru aperitive, un set pentru peste, un set pentru felul principal si eventual furculita mica sau lingurita pentru desert. Tacamul pentru peste, daca este special are furculita cu trei gheare, iar cutitul are curbata partea din fata.

– daca trebuie sa comanzi felurile de mancare, chelnerul va aduce lista cu meniurile, de unde alegi ce-ti place. Daca ai nelamuriri asupra felurilor indicate poti sa ceri detalii ospatarului. Nu este nici o problema sa ceri lamuriri, mai bine intrebi decat sa fii nemultumit dupa aceea.

– daca se comanda vinul casei, de obicei chelnerul aduce o sticla pentru degustare. Intotdeauna barbatii degusta vinul.

– cu servetul de panza te stergi usor la gura prin tamponare. La sfarsitul mesei servetul se strange usor si se aseaza pe masa. Se spune ca daca il strangi perfect e semn ca masa n-a fost buna.

Trecem in revista ceea ce nu se face la masa:

– la masa se sta cu spatele drept si cu coatele lipite de corp; nu se sta cu capul pe masa, nu se sta in pozitie tolanita, plictisita.

– nu se sta cu coatele pe masa; se pot tine mainile pe masa de la jumatatea antebratelor, numai.

– nu se vorbeste cu mancare in gura.

– nu se vorbeste cu scobitoarea in gura.

– scobitul in dinti se face cu discretie: plimband scobitoarea intre dinti cu gura inchisa, sau mascand operatiunea cu mana cealalta.

– nu se gesticuleaza cu furculita sau cutitul.

– nu se mananca cu cutitul.

– nu se soarbe cu zgomot, nu se musca cu zgomot, nu se mesteca cu zgomot.

– nu se faramiteaza painea, nu se fac cocoloase de paine, iti rupi atat cat iti trebuie pentru o inghititura; nu se musca dintr-o bucata mare de paine.

– nu se izbeste farfuria cu tacamul.

– nu se sterge farfuria cu paine, chiar daca ti-a placut foarte mult mancarea.

despre_bere1. Din cte atest arheologii care au studiat civilizația egiptean se pare c muncitorii care au lucrat la nlțarea acelor bijuterii arhitecturale numite piramide, primeau ca șiplat 4 litri de bere pe zi.
2. Cea mai veche rețet de bere cunoscut n lume are peste 4000 de ani și a fost creat de sumerieni.
3. Hameiul folosit pentru producerea berii face parte din aceeași familie de plante unde se afl și marijuana.
4. n Evul Mediu, berea era mai consumat dect apa pentru c alcoolul o fcea s fie mai sigur faț de tot felul de bacterii.
5. Cea mai puternic alcoolizat bere din lume conține 67.5% alcool. Aceasta este produs n Scoția de ctre faimoasa firm Brewmeister și poart numele de „Snake Venom”. Prețul unei sticle de bere se ridic la 50 de lire sterline.
6. n Amsterdam, alcoolicii sunt pltiți cu 5 cutii de bere pe zi, 10 euro și cteva țigri pentru a face curat pe strzile orașului.
7. Cea mai scump bere din lume provine din Belgia și cost aproximativ 1000 de dolari. Numele buturii este „Vielle Bon Secours“.
8. La momentul actual exist peste 400 de sortimente de bere n lume. Belgia are cele mai multe branduri de bere de pe mapamond.
9. Babilonienii au fost primii care au creat berea. Procedeul era luat foarte n serios și dac cineva greșea și berea nu avea o calitate acceptabil, omul respectiv era necat n ea.
10. Vikingii credeau c dup ce mor și ajung n Valhalla vor avea parte de o rezerv nelimitat de bere, provenit din ugerul unei capre. Trebuie remarcați pentru imaginația de care au dat dovad.
11. Berea conține o mulțime de vitamine și de minerale, ajut la ntrirea oaselor și ți menține creierul sntos dac este consumat moderat.
12. Germania are cele mai multe fabrici de bere din lume. Numrul acestora se ridic la peste 1200.
13. Cehia este liderul mondial la consumul de bere.
14. Primul Oktoberfest a avut loc pentru prima dat la Munchen n anul 1810. Tradiția continu și astzi, milioane de oameni participnd n fiecare an.
15. Sticlele de bere au fost inventate abia n anul 1850. Six pack-urile au aprut n anul 1940 atunci cnd n urma studiilor realizate de o firm american s-a ajuns la concluzia c aceasta este cantitatea ideal de bere care poate fi dus de ctre orice om acas.
16. Cea mai veche berarie se afla in Munchen, Germania, si a fost fondata in anul 1.040.
17. In secolul 19, in Germania, mamele beau pana la 7 halbe pe zi, deoarece se considera ca berea ajuta la alaptat.
18. Una din cele mai vechi legi din lume are legatura cu berea. Un rege babilonian a decretat ca fiecare om trebuie sa aiba o ratie zilnica de bere, in functie de statutul social.
19. Berea te face mai destept. Un studiu britanic sustine ca femeile care consuma bere au o activitate cognitiva mult mai activa.
20. In trecut, berea nu era consumata doar de adulti – si copiii o foloseau ca sursa de energie si nutrienti.

1. Prea multa cofeina va poate face sa aveti halucinatii auditive
2. Consumul ridicat de cofeina poate afecta ficatul, mai ales daca luati des analgezice
3. Poate creste tensiunea arteriala
4. Prea multa cofeina ne face irationali si agitati
5. Cofeina este una din cauzele insomniei
6. Cofeina da dependenta si poate cauza sevraj
7. Sevrajul provocat de cafea duce la aparitia migrenelor
8. Sevrajul poate promova depresia
9. Cafeaua ne face mai lenesi
10. Consumul ridicat de cafea poate creste riscul de osteoporoza

Ei, iata o intrebare care ne framanta pe toti in preajma sarbatorilor de Paste. Cum sa fierbi ouale perfect?:)
Este foarte usor sa fierbi ouale corect de fiecare data. Iata care sunt pasii pe care trebuie sa-i respecti:

1. Pune ouale intr-o oala cu apa rece.
2. Pune oala pe aragaz, la foc mare.
3. Cand apa fierbe bine, opreste aragazul si acoper-o cu un capac.
4. In functie de cum iti doresti sa iasa ouale, stai cu ochii pe ceas.
Pentru oua moi, lasa-le sa stea 4 minute.
Pentru oua mai ferme, dar totusi cu interiorul moale, lasa-le 6 minute.
Pentru oua tari, lasa-le 10 minute in apa.
5. Cand sunt gata, scoate-le din oala cu o lingura si pune-le in apa rece.

spaghete-mari-monti-150x150

Dintre toate pastele, spaghetele au cel mai mic indice glicemic, deci, sunt cele mai bune pentru mentinerea siluetei. Dar nu gatite oricum…
Pastele nu contin aditivi. Ele sunt fabricate din grâu dur si apa. Este interzis prin lege sa contina: substante chimice sau coloranti. Mai pot avea în compozitie oua, legume, sau diverse condimente.
Pastele sunt usor de preparat si sunt hranitoare in cazul in care contin ingrediente importante pentru organism.
Un fel de mancare ce va contine spaghete va fi bogat in fibre dietetice, vitamine din grupul B si minerale.
Pentru o masa sanatoasa se vor alege spaghetele din cereale integrale peste care se vor adauga mai degraba sos de rosii si legume, decat carne tocata si branza.

Pastele nu îngrasa
Daca le consumi în cantitati moderate si faci combinatiile care trebuie, spaghetele tin de foame, au putine grasimi (2 g la 100 g paste fierte) si nu îngrasa. Problema e sa stii sa le prepari si sa nu le combini cu sosuri nepotritive, brânza, carne sau peste. Daca ai un metabolism bun, nu trebuie sa îti faci probleme. Daca ai tendinte de îngrasare, combina spaghetele, fierte al dente, cu legume si nu vei avea probleme.

Vitamine si minerale
Pastele, ca multe alte feculente (orez, legume uscate) sunt surse bogate de vitamine si minerale, dar mai ales daca nu sunt prea rafinate. Pastele integrale sunt mult mai bogate în fibre, nutrienti, minerale (magneziu, fosfor) si vitamine (B1, B3 si B9) decât cele clasice, albe. Pastele integrale nu sunt mai putin calorice decât cele albe, diferenta e neglijabila. Sunt însa mai bogate în fibre, deci mai satioase.

Spaghetele sunt o sursa importanta de seleniu si mangan. Dintr-o portie de paste de grau integral se va obtine necesarul de mangan pentru o zi. Manganul este util pentru persoanele care sufera de artrita, sindrom premenstrual sau pierdere de masa osoasa, iar seleniul este crucial pentru un sistem imunitar puternic si buna functionare a glandei tiroide.

O portie de spaghete din grau integral ofera organismului mai mult de 50% din valoarea zilnica recomandata de seleniu, 8% din necesarul zilnic de fier, magneziu, fosfor si cupru, dar si aproximativ 2% din cantitatea de calciu necesara in fiecare zi.

Cum fierbem pastele
Pentru a fi cu adevarat sanatoase, spaghetele trebuie fierte “al dente”. Adica, foarte putin, între 6-9 minute, în functie de ce scrie pe ambalajul lor. Fierte prea mult devin prea hidratate si stimuleaza prea putin masticatia, lucru esential pentru o buna digestie a glucidelor. Saliva contine o enzima cu rol în digestia amidonului. Daca pastele sunt prea fierte enzimele digestive nu reusesc sa degradeze amidonul. Totusi, ai grija! Pastele integrale trebuie bine fierte. Ai nevoie de o cantitate de apa mare: 1litru pentru fiecare 100 g paste. Sarea se adauga când apa începe sa fiarba. Apa în care au fiert pastele se poate folosi la prepararea ciorbelor.

Specialistii recomanda sa se consume spaghete din grau integral pentru a beneficia din plin de substantele nutritive oferite de o portie de paste. Spaghetele care sunt preparate din faina alba rafinata, contin mai multe grasimi si calorii decat cele din grau integral.

O optiune pentru consumatorii care nu agreaza textura cerealelor integrale, sunt spaghetele din faina alba imbogatite cu substante nutritive. Insa, in acest caz nu se va beneficia de fibrele continute de cerealele integrale.

masa-craciun1La inceput de an, toti ne dorim sa scapam cat mai repede de kilogramele in plus acumulate de sarbatori. Inainte de a incepe insa dieta, este nevoie sa excludem principalul obstacol din calea slabirii: depozitele de toxine din organism. Dupa masa de Craciun si cea de Revelion, cand produsele grele ce contineau carne si dulciurile au ocupat primele locuri, o cura de detoxifiere e nu numai binevenita, dar si indicata. Dupa meniul doldora de sarmale, fripturi, carnati, piftii etc., organismul ne avertizeaza ca este obosit de la atatea grasimi si toxine si ne cere o “curatenie generala”; adica, o detoxifiere prin care sa eliminam reziduurile si toxinele acumulate si astfel sa restabilim echilibrul natural intern care ii permite corpului sa functioneze normal.

Cum ne detoxifiem?
In perioada de detoxifiere nu conteaza CAT mancam, ci CE mancam. Concret, trebuie sa alegem doar alimente organice, cat mai putin procesate si fara adaos de coloranti, conservanti sau alti aditivi. In mare masura, o detoxifiere eficienta este asigurata de cereale, fructe si legume, al caror continut in fibre este indispensabil tranzitului intestinal, precum si un consum suficiente de apa, sucuri naturale si infuzii din plante detoxifiante.

Detoxifierea are multiple beneficii – iti poate mari nivelul de energie, ajuta la pierderea in greutate, iti curata tenul si iti imbunatateste digestia.

Iata cativa pasi simpli pe care ii poti urma pentru a incepe sanatos noul an:
1. Evita sa bei ceai negru, cafea si alcool
In schimb, bea ceai de plante, care te va ajuta la curatarea ficatului si a rinichilor. Ceaiul de urzica este un bun exemplu.

2. Bea cel putin un litru de apa pe zi
Ideal ar fi sa bei cam de doua ori pe atat! Pastreaza mereu la indemana o sticla cu apa si bea constant cate putin – vei fi uimit sa vezi cat de usor va fi sa bei des si cate putin!

3. Bea sucuri naturale
De morcov, de mar, de sfecla, de castravete etc… deoarece acestea sunt extrem de nutritive si au capacitatea de a-ti curata organismul.

4. Evita alimentele procesate
Mezelurile, snack-urile, biscuitii s.a. In locul lor, poti opta pentru salate de cruditati (mai bine rontai un morcov decat sa dai gata un pachet de biscutiti) si cauta alimente in starea lor naturala. Daca trebuie sa gatesti, fa-o la aburi, la cuptor sau prin fierbere – in acest fel, vei pastra bunatatile in mancare (si vei reusi sa retii in alimente intreaga lor savoare).

5. Alege mancarea organica
Pentru a minimiza ingerarea unor pesticide toxice. Chiar daca nu vei reusi sa gasesti toate ingredientele organice, fa tot posibilul sa ai cat mai multe dintre acestea – vei simti cu certitudine diferenta.

6. Mananca cel putin cinci portii de fructe si legume pe zi
O portie inseamna un mar, o salata mica, doua linguri de broccoli fiert s.a.m.d. La pranz si la cina, incearca sa-ti umpli cel putin 60% din farfurie cu legume si foloseste o varietate cat mai mare din acestea.

7. Redu consumul de carne si lactate
Inlocuieste laptele cu soia sau lapte din nuci. Boabele de linte, fasole si nucile reprezinta alternative potrivite pentru aportul de proteine.

8. Odihneste-te
Ai nevoie de un somn de calitate pentru a trece cu bine peste acest regim de detoxifiere. De asemenea, poti incerca exercitii de yoga, Pilates, masaj si e bine sa faci miscare regulat pentru a elimina toxinele

din corp prin intermediul trasnpiratiei.
Daca ai grija de organismul tau la inceput de an, iti oferi sansa de a fi sanatoasa in lunile reci ce vor urma, in asa fel incat sa te poti bucura pe deplin de viata!

Efectele detoxifierii
Dupa restabilirea echilibrului natural in organism, in scurt timp se vor face simtite si beneficiile detoxifierii:
- tenul devine mai curat si mai luminos;
- mai multa energie;
- se imbunatateste digestia si se regleaza tranzitul intestinal;
- creste rezistenta sistemului imunitar;
- in ansamblu, ai un tonus fizic si psihic mult mai bun;
- slabesti mult mai usor decat inainte pentru ca un organism detoxifiat arde mai eficient depozitele de grasime.